Zareklamowanie działalności sklepu na tablicy jest istotne i w zasadzie konieczne. W zależności od grupy docelowej tablica może być duża i rzucać się w oczy (duży szyld) lub mniejsza na drzwiach, prezentująca nazwę sklepu.
Aby komunikat był skuteczny, należy przemyśleć jego treść oraz sposób sformułowania. Dotyczy to także koloru i kształtu tablicy, które również wpływają na przekazanie treści. Projektując tabliczki lub tablice sklepowe, należy uwzględnić przede wszystkim trzy kwestie.
Zaprojektuj własną tabliczkę sklepową – trzy wskazówki
Informacja o branży sklepu
Już na tabliczkach czy tablicach umieszczonych przed sklepem, np. na fasadzie budynku, warto zaakcentować branżę sklepu. Jeśli szyld prezentuje nazwę sklepu z antykami, być może dobrze byłoby zdecydować się na starodawny krój liter umieszczonych na metalowym podłożu. Jeśli w sklepie sprzedawany jest sprzęt żeglarski, lina i inne symbole marynistyczne dobrze odzwierciedlą klimat tego miejsca.
Czytelność z dużej odległości
Zwłaszcza w przypadku dużych szyldów z nazwą sklepu ważne jest, aby były czytelne również z dużej odległości. Dzięki temu klienci nie będą mieć kłopotu z trafieniem, a poza tym łatwiej będzie zachęcić nowych klientów do wstąpienia i zapoznania się z ofertą sklepu.
Kolory i kształty
W kategorii „Tabliczki i tablice sklepowe” znajdują się również małe tabliczki do zawieszenia wewnątrz sklepu, na przykład informujące klientów o działach sklepu. Powinny być dopasowane stylistycznie do branży sklepu, jednak należy pamiętać, aby przede wszystkim jasno przekazywały konkretny komunikat. Tabliczki z napisem „WYPRZEDAŻ” są często czerwone, aby przyciągnąć wzrok, a poza tym mają bardzo czytelne litery.
Zastanów się, co dana tabliczka ma przekazywać – w kontekście tekstu, koloru i kształtu.