W zasadzie każde przedsiębiorstwo potrzebuje jakiegoś rodzaju reklamy. Niektóre umieszczają duże tablice reklamowe na fasadzie budynku, które wyraźnie i skutecznie prezentują sprzedawane produkty lub usługi.
Inne z kolei używają mniejszych tabliczek wewnątrz budynku, aby poinformować klienta o wyprzedaży lub innych ofertach. Bez względu na formę, tabliczki reklamowe pełnią zawsze taką samą funkcję – mają promować działalność oraz wzbudzać zainteresowanie.
Projektując własną tabliczkę reklamową, trzeba dobrze przemyśleć jej treść, kolorystykę oraz kształt. Skuteczność reklamy zależy od całokształtu.
Inną kategorią tabliczek reklamowych jest informacja o zakazie pozostawiania ulotek reklamowych.
Zaprojektuj własną tabliczkę reklamową
Poniżej prezentujemy kilka podpowiedzi, jak należy dobrze zaprojektować tabliczkę reklamową.
Reklama – i co dalej?
Projektując tabliczki reklamowe, które nie zostaną umieszczone w bezpośrednim sąsiedztwie firmy, trzeba pamiętać o dodaniu danych kontaktowych. Jeśli zdecydujesz się na winylowe napisy reklamowe na samochodzie, należy podać takie dane, jak adres strony internetowej, adres firmy lub numer telefonu, aby zainteresowana osoba mogła się skontaktować z firmą.
Kolor
Wiele kolorów wywołuje określone emocje. Czerwony zwykle kojarzy się z ostrzeżeniami lub alarmem i często używany jest w reklamach, które informują o nietypowo niskich cenach. Przykładowo: tabliczki z informacją o wyprzedaży są najczęściej czerwone.
Grafika i tekst
Obrazy często przemawiają skuteczniej niż słowa. Stąd korzystne może okazać się połączenie tekstu z grafiką, aby komunikat był bardzo czytelny, a także aby reklama działała zarówno na zmysły, jak i zdrowy rozsądek potencjalnych klientów.
Zastosuj stylistykę typową dla firmy
Stylistyka tabliczek reklamowych powinna zależeć od usług lub produktów, które są sprzedawane. Reklamy spa, przedsiębiorstwa usług pogrzebowych oraz sieci restauracji fast-food będą się zdecydowanie różnić od siebie.
Wyróżniająca się na tle innych, ale nie nachalna
Reklama służy zwróceniu uwagi. Jednak nie oznacza to, że musi być duża i nachalnie prezentować swoją zawartość odbiorcy. Kampanie reklamowe, które zwracają największą uwagę, przez co odnoszą największy sukces, zawierają tekst i grafikę zdecydowanie odmienne od innych. Reklama powinna wyróżniać się, ale nie narzucać.